Cât este amenda dacă treci pe galben la semafor. Nu există şofer care să nu fi făcut asta!

Multă lume se întreabă cât de gravă este trecerea pe galben la semafor și care sunt consecințele acestei acțiuni. Desigur, în traficul aglomerat, mulți șoferi sunt tentați să forțeze trecerea pe culoarea galbenă a semaforului, dar puțini sunt conștienți de riscurile și amenda asociate acestui gest.

Cât este amenda dacă treci pe galben la semafor.

Conform articolului 99 din OUG 195/2002 republicată, ignorarea semnificației culorii galbene a semaforului este considerată o contravenție și poate fi sancționată cu o amendă cuprinsă între 330 și 495 de lei, adică 2-3 puncte amendă. Totuși, există posibilitatea de a plăti jumătate din amenda minimă, în termen de 15 zile de la primirea procesului verbal, ceea ce înseamnă 165 de lei.

Trebuie menţionat că începând cu 1 ianuarie 2024, punctul amendă a crescut de la 145 la 165 de lei. Comparativ cu anul precedent, amenda pentru aceeași abatere varia între 290 și 435 de lei sau jumătate din minim, respectiv 145 de lei, în termen de 15 zile de la primirea procesului verbal. De asemenea, până în 2018, jumătate din minimul amenzii putea fi plătită în 48 de ore de la primirea procesului verbal.

În România, mulți șoferi încalcă regulile referitoare la culoarea galbenă a semaforului din diverse motive, fie pentru că nu pot opri în siguranță, fie pentru că se grăbesc. Cu toate acestea, această încălcare poate duce la blocaje în intersecții sau chiar la accidente.

Există și situații excepționale în care trecerea pe galben nu este sancționată, cum ar fi cazurile de urgență sau când circulația este dirijată de un agent de poliție. De asemenea, dacă semaforul pentru înainte și stânga indică culoarea roșie, iar cel pentru semnalizarea la dreapta este galben intermitent, șoferii pot trece fără a fi amendați.

Cum poți scăpa de amendă dacă ai depășit limita de viteză

Aparatele de măsurare a vitezei au o limită de toleranță, inclusiv radarele folosite de Poliția Rutieră. Asta înseamnă că pot exista diferențe între viteza înregistrată și cea cu care circulă, în realitate, un vehicul. Radarele folosite de Poliția Rutieră sunt unele dintre cele mai performante dispozitive de măsurare a vitezei. Cele mai recente au o valoare de aproximativ 13.000 de euro. Acestea pot stabili cu ce viteză circulă o mașină chiar și de la o distanță de 1.200 de metri. În cazul pistolului radar, în doar 0,33 secunde din momentul în care polițisul apasă trăgaciul, aparatuș stabilește viteza.

Șoferii care depășesc viteza maximă impusă cu doar câțiva km/h, nu sunt amendați pentru că se află în limita de toleranță a radarelor. Legea stabilește că șoferii pot depăși cu maximum 5 km/h viteză maximă admisă. Ceea ce înseamnă că, de exemplu, dacă pe o secțiune de drum unde limita e de 50 km/h, un șofer circulă cu 55 km/h, acesta nu va fi sancționat.

În concluzie, respectarea regulilor de circulație, inclusiv a semafoarelor, este esențială pentru siguranța în trafic și pentru evitarea amenzilor și a posibilelor accidente.

Admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *