Daca vor sa va sara va sar si cu NDA fiindca trimit alta firma …cel mai bine sa intrebati de referinte daca sunt seriosi
1.Discutati cu producatorul sa va fabrice echipamente cu marca dumneavoastra.
2.Stergeti/acoperiti marca producatorului pentru echipamentele livrate si gasiti solutia legala sa adaugati alta eticheta.
3. Sa oferiti service pt echipamente daca producatorul nu ofera sau este prea scump sa se intoarca la producator din cazua distantei. Asta poate sa fie un atu.
In alte tari nu ii va oprii nimic sa contacteze producatorul direct. Vor intrerupe contractul cu dumneavoastra inainte.
Se vinde imobilul P+1, stradal, în Prelungirea Ferentari nr 18, la 5 min de statie metrou Eroii Revolutiei. Construcție după anul 2000, fier beton, fără risc seismic. Daca va doriti casa sigura pe pământ la preț de apartament, este cea mai buna alegere.
Are o suprafata de 125mp utili si este compus din 2 camere spatioase, se pot compartimenta in functie de dorinta fiecaruia, casa scarilor, grup sanitar, terasa spatioasa, marmura, faianță, termopan, rulou electric, pod, aparate aer conditionat, curent trifazic , centrala proprie, toate utilitatile.
Casa este la gata, poate fi folosita/ locuita imediat.
Bună să-ți fie inima! Strateg de comunicare și marketing aici. Întrebarea ta e una relativ comună pentru volatilitatea din Horeca și din servicii în general, drept care acest feedback va fi unul sensibil mai lung, pentru a putea ajuta cât mai multă lume:
Aș începe prin a evidenția contextul în care te găsești, pentru că e imperativ să ne raportăm cât de des cu puțință și la context (și arareori facem asta, din păcate): restaurantul se găsește în zona rurală, ceea ce „taie” puțin din „nevoia” pe care o poți rezolva în piață (ori în marketing de aici ar trebui mereu să plecăm).
Strategic, aș spune astfel că prețul bun reprezintă mai degrabă o consecință a contextului (restaurant mai puțin cunoscut, într-o zonă în care prețurile medii sunt mai mici decât „media” din aglomerările urbane), nicidecum un diferențiator, drept care nu-I neapărat o surpriză că lucrurile nu merg, acum. Continuând să judecăm strategic, e firesc astfel să ai nevoie de anumiți diferențiatori, care să funcționeze și în interiorul contextului în care ne regăsim.
Nu ne-ai oferit suficiente date pentru a localiza geographic stabilimentul, drept care va trebui să îți ofer sfaturile următoare puțin mai „în mare” (vestea bună e că asta-i va ajuta suplimentar pe cei care vor citi rândurile acestea) dar aș spune că ar trebui să ai două direcții clare în minte:
• Zona și ceea ce poate ea să ofere, fie și pentru o „ieșire” de 2-3 ore.
• Specificul gastronomic sau „ACEL ceva” care poate deveni „tractorul” meniului.
Explic pe rând: O mare greșeală pe care o văd în marketing (pentru că domeniul acesta e totuși încă la început în țara noastră), atunci când promovăm business-uri ”offline”, ține de faptul că ne raportăm la „afacerea noastră” ca la un bun cu limite trasate în jurul proprietății.
Mai departe, pare că închidem ochii. Adesea însă, localizarea geografică ne servește de aliat, pentru că, asemeni influencer marketing-ului, putem să-I împrumutăm reputația. Nu trebuie decât să găsim în acest element un avantaj pe care să-l explorăm ulterior.
Repet, nu știu exact localitatea în care se găsește stabilimentul dar, judecând după faptul că ai adus vorba de Ploiești, m-aș raporta de exemplu la un punct de atracție precum Salina Slănic Prahova, o mica bijuterie prea puțin promovată de altfel și aș introduce în comunicarea digitală conceptul de ”day-break”, mizând pe distanțe de parcurs în maximum o oră.
Practic, aș construi o strategie de comunicare care să poziționeze stabilimentul meu drept un „popas” excelent pentru astfel de ”day-break”-uri și aș oferi plus-valoare în această zonă de sfaturi de călătorie și atracții locale/regionale, ancorându-le într-o sumă de povești frumoase (mai ales că știm deja că asta funcționează excelent dacă ne raportăm la „avatarul mediu”). Plus-valoarea ar funcționa însă excelent și pentru tine, pentru că ți-ai asocia imaginea cu toate aceste locuri. Un ”win win” pur.
În plus, odată ce vei fi identificat o „voce” clară și o direcție de comunicare unitară, vei putea foarte bine să vizitezi toate aceste locuri despre care vei „vorbi” (comunității tale), căutând să deschizi parteneriate sustenabile în zona de ”cross selling” cu alți antreprenori, fie că discutăm despre artizani locali sau soloprenori din alte zone de servicii (poți face asta de exemplu creând cupoane de discount pe care să le oferi lor – și flyere cu meniuri de asemenea – ”referrals” pe scurt, pentru stabilimentul tău și oferindu-te să întorci favoarea: pe scurt, creând sau primind astfel de cupoane și flyere de la noii „colaboratori”, care să fie afișate în restaurant – acest tip de „rețea” locală chiar funcționează în circuitul offline, dacă e realizată așa cum trebuie).
Discutăm mai apoi despre zona gastronomică. Un meniu „clasic” e mereu binevenit, mai ales în zone fără pretenții foarte mari. Nu te vor face însă să ieși enorm în evidență. Crează astfel ACEL produs pe care nu-l găsești extrem de ușor și care poate fi promovat și de sine stătător și lasă-l pe acesta să aibă întâietate în zona de comunicare. Știu în Felix LOCALUL care vinde gofre „ca pe timpuri”, știu la Dedulești MICII, nu orice mici; iar exemplele pot continua. Mizează pe acel „mereu proaspăt, de fiecare data gătit pe loc, după rețete bine păstrate” despre care vorbeai și vei vedea cum va fi mai facil să atragi public fără eforturi uriașe.
Pentru că perioada aceasta n-a fost grozavă, gândește-te mai apoi și la cum poți lega TOTUL într-un unic pachet și mizează pe închirierea completă a pensiunii cu tot cu servicii de masa „ca la mama acasă”, mai ales în zona evenimentelor.
Fă 2-3 pachete pentru grupuri și reinvestește o parte din profit pentru partea caldă a anului viitor pentru a putea aduce și un ciubăr, un jacuzzi și alte câteva elemente diferențiatoare.
Din fericire, dacă vei avea o ofertă bună, Revelionul poate reprezenta un success și-ți poate aduce un profit frumos, mai ales pentru că, pe Valea Prahovei, prețurile sunt ”a la Dubai” și-atunci e relativ ușor să ieși din „normă”. Tot pentru această perioadă aș gândi și zona de catering – repet, e o perioadă bună pentru a genera puțin cashflow menit să te ajute să poți îndeplini obiective măsurabile, clare, în 2024.
Mai departe, gândește și procese de loializare, oferind fie un sistem de puncte, fie discount-uri clare pentru orice comenzi viitoare pentru primele 3-4 vizite. Pentru că ai nevoie de acești oameni în viitorul apropiat, chiar dacă asta te va costa puțin acum. Gândește de asemenea un sistem de livrare rapid în Ploiești și oferă pentru delivery mereu ceva în plus (pe lângă promoțiile imperative pentru a ieși în evidență pe Glovo sau Tazz)
Abia apoi, după ce vei fi realizat strategic aceste obiective, ar trebui să te gândești la promovare. Firește, un website de prezentare ar trebui să reprezinte un imperativ, mai ales pentru că suntem totuși imediat în 2024. Dincolo de „clasicele” Meta Ads însă, te-aș îndrepta inițial înspre variantele low-cost:
• Google my Business – nu ai voie să nu-l ai – poți „dubla” aici postările de pe Facebook (ai grijă însă să nu faci același lucru între Facebook și Instagram – mizează pe fotografii într-o zonă mai ”flatlay” pentru Instagram dar păstrează pe toate platformele o unitate stilistică)
• Waze Ads – sunt în general ieftine și e ușor să targetezi exact zona care te interesează
• Reclamele Store Traffic pentru Facebook, mizând pe excluderi de localități (aș testa chiar A/B 2 variante – una cu Ploiești inclus, alta cu Ploieștiul exclus)
• Google Ads – mizând pe zona de travel mai mult decât pe cea gastronomică – va dura un pic pâna va funcționa asta dar vei construi ideea de „experiență”, nu doar de local – ori acesta ar trebui să reprezinte un obiectiv în sine. Ar trbeui firește să fi și pe Maps, cu ”pin” clar.
• Un blog bine întreținut cu articole relevante din zona de travel & gastronomie, și call to action-uri clare către cee ace ai de oferit.
E suficient de muncă, da, însă, așa cum vezi, e relativ ușor să ieși din tipare fără a creiona campanii ultra-complicate sau alambicate. Și ajută firește și să știi ceea ce urmează. Tocmai de aceea, îți recomand să citești și trandurile de marketing pentru anul 2024. Le-am scris aici pe Grup, chiar azi (le găsești dând click pe numele meu și căutând cea mai nouă postare a mea din Grupul Antreprenorilor – din păcate nu pot pune link-ul direct).